Köpvillkor

Allmänna köpvillkor

För att beställa hos Plamo.se måste du vara minst 18 år fyllda eller ha målsmans tillstånd.

Priser

Alla priser anges i SEK och inkluderar moms. Plamo.se reserverar sig mot eventuellt felaktiga prisuppgifter på hemsidan och slutförsäljning av varor.

Fraktkostnad på 49 kr tillkommer på alla paket till paketombud inom Sverige. 

Betalning

För betalning har Plamo.se ett samarbete med SVEA som erbjuder ett rikt utbud av alternativ. SVEA erbjuder alltid möjlighet till direktbetalning via kort, Swish eller direktbetalning hos din bank (i samarbete med Trustly). Genom att ange personnummer får du även möjlighet att betala mot faktura eller avbetalning.

Leverans

Om din beställning är komplett och betald så är vår ambition att skicka den snarast möjligt. Oftast skickas din order nästkommande arbetsdag, men det kan ibland ta upp till tre arbetsdagar.
Du kan välja att få din order levererad till närmaste DHL Service Point. Väljer du DHL och vill ha leveransen till något speciellt utlämningsställe är du välkommen att höra av dig till vår kundtjänst, annars levereras paketet till det som ligger närmast dig geografiskt. Om servicepointen visar sig vara full vid leveranstillfället så förbehåller sig DHL att i stället lämna paketet på den näst närmaste servicepointen.

Ta kontakt med vår kundtjänst på info@plamo.se om du önskar kostnadsoffert för utrikesfrakt eller har andra önskemål. 

Paketet aviseras via SMS, så det är viktigt att du har registrerat rätt telefonnummer. I det fall paketutlämningen består av en automat så kommer du inte att få någon kod om telefonnumret är fel, och paketet går då inte att hämta ut. Detta resulterar i pålagda avgifter från DHL för att ändra telefonnummer eller byta service point, vilka vi debiterar vidare till dig om en kostnad på 300 kr. Om paketet inte hämtas ut går det till slut (vanligtvis efter 14 dagar) i retur och Plamo.se debiteras då för den kostnaden. Observera att ett outhämtat paket inte är samma sak som ett ångrat köp och att vi därför debiterar 300kr för outhämtade paket som går i retur. 

Avhämtning hos Alphaspel

Det går även bra att hämta din beställning på Alphaspel i Örnsberg. Vi meddelar dig då så fort din beställning är klar att hämtas. För öppettider se högerspalten på startsidan hos Alphaspel:  https://alphaspel.se/butiken/. Om du inte kan hämta din beställning inom en vecka från att du fått meddelande om att den är komplett så hör av dig, i annat fall återbördas din beställning till butikshyllorna när en vecka passerat.

Returer, ångerrätt, öppet köp & bytesrätt

För varor som betalats online och sedan hämtas ut i butik, eller har skickats till dig gäller distans- och hemförsäljningslagen. Denna ger dig som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Du kan inom denna tid skicka tillbaka varan och få pengarna tillbaka. Vi förbehåller oss rätten att göra prisavdrag beroende på varans skick.  

Före en retur behöver du kontakta oss via e-post på info@plamo.se och få en bekräftelse. Om du sedan har möjlighet att ta dig till Alphaspel i Örnsberg för att lämna in eventuella returer så är det att föredra. 

Om du vill ha en retursedel för DHL så kan vi bistå med en sådan mot självkostnadspris 100kr. Du kan även använda konsumentverkets ångerblankett som du hittar här. Varorna måste emballeras minst likvärdigt såsom de skickades från oss. Returer skickas sedan till Hobbyisterna, Instrumentvägen 2, 126 53 Hägersten. Observera att returen måste ske med ett fraktsätt som innebär leverans till butiken. Om varan hamnar hos ett ombud och måste hämtas så har vi rätt att dra av 75kr. Glöm inte att lägga i en lapp med ditt ordernummer, så att vi kan koppla returen till din beställning.

Liggtiden för paket hos ombud är normalt 14 dagar inom Sverige innan paketet går i retur till oss. Observera att ett outhämtat paket inte är samma sak som ett ångrat köp och att vi därför debiterar 300kr för outhämtade paket som går i retur. 

Personuppgifter

I samband med beställning och/eller kontoregistrering godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt GDPR har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundtjänst på info@plamo.se via samma e-postadress som du har använt vid beställning och/eller kontoregistrering.

Denna sida använder cookies.